معماری
خانه > اخبار آزمون دکتری > توانمندسازی کودکان مناطق دو زبانه برای ورود به مدرسه

توانمندسازی کودکان مناطق دو زبانه برای ورود به مدرسه

مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی وزارت آموزش‌ و پرورش از برگزاری دوره های فشرده برای آمادگی کودکان مناطق ۲زبانه و محروم به آموزش با زبان فارسی معیار خبر داد.

توانمندسازی کودکان مناطق دو زبانه برای ورود به مدرسهرخساره فضلی مدیرکل دفترآموزش پیش‌دبستانی وزارت آموزش‌وپرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص روند آموزش در مناطق محروم و ۲زبانه اظهار کرد: سال گذشته برای این مناطق دوره های آموزشی یکساله برای اولین بار برگزار شد اما به دلیل محدودیت منابع، نیروی انسانی و مشکل دسترسی تمامی بچه های جمعیت هدف در کلاس ها حاضر نشدند.

وی ادامه داد: امسال برای جبران این مساله دوره فشرده ای برای کودکانی که نتوانستند در دوره یکساله شرکت کنند در نظر گرفت شده است.

مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: این دوره فشرده در ۶ ماهه اول سال ۹۶ در مناطق محروم و ۲زبانه برگزار می شود و برای اجرای آن ۲دلیل عمده وجود دارد یکی اینکه کودکان آمادگی لازم برای ورود به دبستان را داشته باشند همچنین تسلط نسبی به زبان فارسی برای آنها ایجاد شود.

فضلی بیان کرد: خرده فرهنگ ها سرمایه ملی است و جز هویت کودکان کشور محسوب می شود بنابراین باید آن را ارزشمند تلقی کرده و با توجه به حفظ این مساله آموزش با کیفیت مبتنی بر زبان معیار  را برای کودکان فراهم کنیم.

وی یادآور شد: برای برگزاری دوره های یادشده از معلمان اول دبستان و آموزش دیده در حوزه ابتدایی برای اجرای هرچه بهتر برنامه بهره گرفته می‌شود.

انتهای پیام/

 

همچنین ببینید

ایجاد بیش از ۱۵۰۰ شغل مستقیم/ زیان‎ده نیستیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لرستان گفت: در دانشگاه آزاد استان بیش از ۱۵۰۰ شغل به …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *