معماری
خانه > اخبار آزمون کارشناسی ارشد > بیمارستان‌های آموزشی، مهم‌ترین بستر تحول آموزش عالی سلامت هستند

بیمارستان‌های آموزشی، مهم‌ترین بستر تحول آموزش عالی سلامت هستند

قائم‌مقام معاون آموزشی وزیر بهداشت با بیان این‌که ۳۰ درصد تولیدات علمی کشور در حوزه علوم پزشکی است، افزود: در حال حاضر بیمارستان‌های آموزشی، مهم‌ترین بستر تحول آموزش عالی سلامت هستند.

دکتر حمید اکبری

به گزارش ایسنا، دکتر حمید اکبری در دومین جشن دانش‌آموختگی دوره‌های دکتری پژوهشی با تاکید بر این‌که آموزش و پژوهش در دانشگاه‌های علوم پزشکی مکمل یکدیگر هستند، گفت: اگر یکی از حوزه‌های آموزش و یا پژوهش وجود نداشته باشد، دانشگاه‌ها کامل نخواهند بود.

قائم مقام معاون آموزشی وزیر بهداشت با اشاره به وجود ۶۵ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی دولتی و ۹۰ واحد دانشگاهی غیردولتی در کشور، افزود: حدود ۱۹۰ هزار دانشجو در مراکز دولتی و حدود ۶۰ هزار دانشجو در مراکز غیردولتی در حال تحصیل هستند.

دکتر اکبری با بیان اینکه حدود ۱۸ هزار عضو هیات علمی در مراکز دولتی و حدود ۲ هزار عضو هیات علمی در مراکز غیر دولتی فعال هستند، افزود: در حال حاضر حدود ۲۵۰ بیمارستان آموزشی در سراسر کشور وجود دارد و بیش از ۱۸۰ انجمن علمی گروه پزشکی نیز در کشور فعال هستند.

وی ضمن اشاره به رشد بیش از ۴ برابری تعداد دانشگاه‌ها در سه دهه، گفت: تعداد رشته‌های تحصیلات تکمیلی از سال ۸۵ تا سال ۹۵ رشد حدود ۳ برابری داشته است.

قائم مقام معاون آموزشی وزیر بهداشت با بیان این‌که ۳۰ درصد تولیدات علمی کشور در حوزه علوم پزشکی است، افزود: در حال حاضر بیمارستان‌های آموزشی، مهم‌ترین بستر تحول آموزش عالی سلامت هستند.

دکتر اکبری همچنین، بر لزوم تبدیل علم به نوآوری و محصول تاکید کرد و افزود: باید نتایج تحقیقات به محصول تبدیل شود تا بتوانیم ورود به دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم داشته باشیم.

به گزارش وبدا، وی در پایان با بیان این‌که دکتری پژوهش محور، باعث مهارت‌افزایی و مهارت‌آموزی می شود، تاکید کرد: باید دانشجوی دکتری تخصصی نیز خودش کارآفرینی کند.

انتهای پیام

همچنین ببینید

نتایج اولیه رشته‌های‌ نیمه متمرکز کنکور ۹۶ منتشر شد

اسامی‌ معرفی‌شدگان‌ چندبرابر ظرفیت رشته‌های‌ مختلف‌ تحصیلی نیمه‌متمرکز دانشگاهها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی در آزمون‌ …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *