معماری
خانه > اخبار آزمون کارشناسی ارشد > سرانه 40 ساعتی دوره‌های ضمن خدمت برای معلمان / اخذ وجه برای برگزاری دوره‌ها ممنوع است

سرانه 40 ساعتی دوره‌های ضمن خدمت برای معلمان / اخذ وجه برای برگزاری دوره‌ها ممنوع است

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی شهر تهران با اشاره به زمان برگزاری دوره‌های ضمن خدمت برای معلمان گفت: هیچ مجو‌زی برای دریافت پول به منظور شرکت در این دوره‌ها وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  ابوالقاسم حدا‌دی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی شهر تهران در دیدار با اصحاب رسانه در خصوص روند برگزاری دوره‌های ضمن خدمت معلمان عنوان کرد: ارتقاء سطح دانش و مهارت معلمان از اهداف برگزاری این دوره‌ها است.

وی ادامه داد: فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و‌احدهایی برای بهبود روند صلاحیت‌های حرفه‌ای در قالب دوره‌های کار‌آموزی و کا‌رورزی می‌گذرانند و برای سایر معلمان دوره‌های ضمن خدمت تشکیل می‌شود.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی شهر تهران گفت: سالانه ۴۰ ساعت دوره ضمن خدمت برای معلمان در نظر گرفته می‌شود و این سرانه بجز ساعات در نظر گرفته شده برای آموزش کتاب‌های جدید‌التألیف است اما برای دوره‌های آموزش کتب جدید‌التألیف بطور میانگین ۱۲۰ ساعت آموزشی در نظر گرفته شده و تمامی معلمان مربوطه ملزم به شرکت در این دوره هستند.

حد‌ادی در مورد اخذ وجه برای دوره‌های ضمن خدمت بیان کرد: هیچ مجو‌زی برای دریافت پول وجود ندارد و این دوره‌ها کاملاً رایگان برگزار می‌شود در مورد مدارک غیردولتی‌ نیز مؤ‌سسان مبلغ دوره‌های ضمن خدمت را می‌پردازند.

وی به شیوه برگزاری دوره‌ها اشاره داشت و گفت: این دوره‌ها به صورت کلاس‌های حضوری، نیمه‌حضوری و مجازی برگزار می‌شود و آزمون آن به صورت حضوری و غیرحضوری‌ برگزار می‌شود.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی شهر تهران تصریح کرد: برای سال تحصیلی ۹۷-۹۶ شورای برنامه‌ریزی شهر تهران برگزار شد و راهبردهای آموزش و پرورش شهر تهران تدوین و در اختیار شورای برنامه‌ریزی قرار گرفته است تا اهداف و وظایف معاونت‌های مختلف را مشخص کنند.

حد‌ادی با بیان اینکه در برنامه‌ریزی‌ها به دنبال اجرایی کردن اسناد بالا دستی به ویژه سند تحول بنیادین هستیم اظهار کرد: با توجه به ظرفیت مالی و زمانی  به اجرای برنامه‌ها می‌پردازیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه واقع ‌بینانه‌ای برای سال تحصیلی آینده در نظر گرفته شده یادآور شد: هدف تمامی این برنامه‌ها ارتقاء سطح کمی و کیفی امور تربیتی و آموزشی دانش‌آموزان بوده است.

انتهای پیام/

همچنین ببینید

وزیر علوم عضو جدید کارگروه سیاستگذاری آموزش های مهارتی را منصوب کرد

تهران – ایرنا – وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی دکتر محمدحسین امید را …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *